sobota, 16 lutego 2013

Jak zmienić kolor oczu w photo shopie ^^

HEJO ^^

A o to mała instrukcja jak zmienić kolor oczu w Adobe Photo Shop ^^ :

1. Uruchamiamy program.
2. Na początku wgrywamy zdjęcie które nas interesuje, powinno to wyglądać tak:


3. Teraz wybieramy na jaki kolor chcemy zmienić oko (np.żółty).

5.Po otwarciu naszego zdjęcia, koniecznie musimy stworzyć nową warstwę (ważne!). W tym celu wchodzimy w zakładkę Warstwa-->Nowa-->Warstwa (skrót - Shift + Ctrl + N). Po stworzeniu nowej warstwy nakładamy kolor na obiekt (w tym przypadku oko) za pomocą pędzla (skrót - B). Wybieramy z palety kolorów dowolny kolor i zamalowujemy nasz obiekt. Po zaznaczeniu narzędzia "pędzel" klikamy prawym przyciskiem myszy w celu ustawienia wielkości pędzla oraz jego twardości. Polecam ustawić twardość na 50%.




6.W obecnym momencie nałożony przez nas kolor wygląda jak wielka plama, musimy to zmienić. W tym celu ustawiamy właściwości krycia warstwy na "łagodne światło".


Zrobione? Już prawie :) W tej chwili uzyskaliśmy kolor zielono-brązowy, żeby osiągnąć inne kolory musimy powtarzać procedurę od nowa? NIE :)

7. Wybór koloru

W pierwszej kolejności możemy zmienić kontrast oraz jasność warstwy (to ważne żeby operować na warstwie, inaczej zmienimy właściwości pozostałej części zdjęcia). W tym celu wchodzimy w Obraz-->Dopasowania-->Jasność/Kontrast. Kontrast i jasność zmieniamy wedle własnych preferencji. Ja ustawiłem kontrast na minimum, jasność na maksimum.



Zmianę kontrastu i jasności można pominąć przy zmianie koloru obiektów, użyłem tego tylko w przypadku oka, aby je rozjaśnić.
Po zmianie kontrastu i jasności wchodzimy w: Obraz-->Dopasowania-->Barwa/Nasycenie


Mam nadzieje że pomogłam ^^


1 komentarz:

  1. Świetny pomysł na notke :D
    Napewno mi się przyda. Obserwuję. :>

    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!